PERCINTAAN JARAK JAUH(PJJ)

Assalamualaikum wbt….
Hai….. hari ni mal nak kongsi dengan kwn2 pasal apa yg mal alami sekarang…iaitu PERCINTAAN JARAK JAUH(PJJ)…sama2 kita renungi ape yg perlu&syarat yang wajib ada andai kita ingin menjalinkan  PERCINTAAN JARAK JAUH……JOM……zasssssssssss


Percintaan Jarak Jauh (PJJ) ni menuntut pengorbanan dan kesetiaan yg lebih tinggi…
Ia memang mencabar dan sukar..itulah ungkapan yg paling sesuai&tepat untuk menggambarkan perhubungan cinta jarak jauh nih.. Namun, adalah tidak mustahil perhubungan sebegini tidak kekal lama…

Bagi mal la kan, sekarang ni dah menjadi satu trend kebanyakan anak muda/pasangan suami isteri menjalinkan hubungan cinta jarak jauh walau dah tau risiko nya yg teramat tinggi..Apa yg pasti, perhubungan sebegini mempunyai peluang yang sama untuk berjaya seperti perhubungan cinta jarak dekat…Mal ada contoh terdekat, kawan mal couple 4 tahun tanpa bersua muka..masing2 belajar luar negara. Tetapi mereka ni betul2 ikhlas dalam perhubungan sampai 6tahun couple dan sekarang kahwin, insyaALLAH akan dikurniakan anak bulan 8 nanti..So tak mustahil kan….wink2..

Mal ada terbaca kenyataan yg dinyatakan oleh Pensyarah Jabatan Psiologi&Pembangunan Manusia,UKM…(tak payah sebut nama lah) memberitahu hubungan jarak jauh ni kalau difikir dari sudut positif adalah lebih manis..(cm gula ke Prof…hihihihi)…
Ia ibaratkan jauh di mata dekat di hati. Pasangan yg terlibat dengan PJJ akan semakin rindu antara satu sama lain kerana berjauhan…mcm yg mal alami sekarang…rinduuuuuuuu sgt….wink2..hihihihihi. Iklan je nie….

Sekarang sampai masa mal nak kongsi tips2 bagi membantu dan mengeratkan lagi perhubungan PJJ…

1- Kepercayaan dan kejujuran
Bagi mal kjujurani adalah keutamaan jika ingin perhubungan sebegini berhasil. Tanpa kepercayaan dan kejujuran hubungan akan berada dalam bahaya…so korang perlu saling pecaya antara satu sama lain&berserah pd takdir..



2- Komitmen
Sama juga dgn komitmen…penting sangat dalam perhubungan ni..kalau korg bg kometmen yg sepenuh nya dalam perhubungan sebegini…insyaALLAH,ia akan berjaya..perbezaan jarak adalah perkara biasa,cm cabaran tu je yg lebih dr hubungan jarak dekat..

3-Sentiasa berhubungan
Hah!!!!ni yg paling penting sgt2…dah la muka xdapat tengok..jng la suara pon dapat nk dengar..walau tak dapat sembang secara bersemuka,sekarg ni kan zaman moden..hp 3G,Skype ada,YM ada,xada yang mustahil di muka bumi ni…yg penting hati….tepuk dada Tanya iman…Lagi pun, komunikasi ni mengelakkan pasangan kita dari sunyi dan kekosongan….nanti dia cari lain baru la korg nyesal…


4- Kesetiaan
Bab kesetiaan ni perlukan keiklasan yg lahir dr lubuk hati yg betul ikhlas…Kalau tak perhubungan korg tak akan berjaya…malah hnya tingal kenangan..jangan la sesekali terfikir nak tambah cawangan ke,nk bemain kayu kayan ke…kt kena piker sama perasaan pasangan kita…Andai pasangan kita yg berlaku curang dengan kita, ape perasaan kita nanti..so fikir2 kan lah..

5-Emosi
Kalau dalam PJJ ni kan, emosi tu mmg kena letak pada tahap tinggi bagi mengelakkan pergaduhan &prasangka buruk. Kawal emosi sebaik mungkin dan perlu berfikiran positif bagi mengelakkan pergaduhan. Tapi….kalau dah tak berhubung sampai seharian,melarat sampai 2 hari tu namanya nak main2..kalau dah sayang,cinta akan ada perasaan rindu…kalau rindu mesti nak sembang, nak sms…betul tak??

So apa yg penting dalam ape jua perhubungan sekali pon, kata hati jng abaikan…Jujur pd pasangan masing2,Ikhlas mnyintai pasangan masing2 dan cubalah mnjd seorg yg setia dalam perhubungan..semoga hubungan yg termeterai d restui keluarga dan d rahmati ALLAH..insyaALLAH…

Buat insane yg mal sayang…abg akn cuba jujur dgn dr abg sendiri semoga perhubungan yg terjalin ini kekal hingga ke penghujung hayat abg…
I LOVE U SO MUCH
&
I MISS U SO MUCH
MY PRINCESS IN MY HEART
| edit post
Reactions: 
0 Responses
  • About Me

    My photo
    Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
    IKMAL HISHAM?? Aku simple person..happening..kelakar..low profile..tp dalam kerja aku penting kan disiplin&kepuasan..life must enjoy..
    There was an error in this gadget
    There was an error in this gadget

    Followers