Saat Kematiaan

Mimpi Pasal Kematian

MasyaALLAH, ini adalah mimpi paling buruk saya alami,sehinggakan saya tidak dapat lelapkan mata setelah saya tersedar dari mimpi ini…AstarfiruLLAH..nak percaya takut ia akan jd syirik..nak tak percaya kadang2 mimpi ini menjadi kenyataan..apakah semua ini hanya mimpi???adakah ia akan menjadi kenyataan???Saya nak kongsi mimpi saya di rungan ini..

Ia terjadi semalam sewaktu saya terlelap kat ruang tamu rumah saya,waktu tu saya terlalu sakit kepala..saya terpaksa makan ubat tahan sakit,
Setelah tertidur , saya bermimpi berjumpa dgn seorang yang xpernah saya kenal tetapi saya merasakan dia macam mengenali saya...

Dia menceritakan kepada saya macam mana perihal kematian yang dialami oleh beliau.

Mengikut cerita beliau, semasa hendak mati maka datanglah malaikat memberi salam .

Pastu yang peliknya, tb2 saya menjadi pemegang watak utama menunggu kematian. Macam yang dialami oleh beliau sedang dialami oleh saya di dalam mimpi td.Astarfirullah al azim... Saya dapat mendengar seolah2 suara org memberi salam bergegar seumpama guruh di langit.MasyaALLAH…masa tu saya jadi kaku..terlalu takut..

Setelah itu ada org memberi tahu di dalam mimpi ini bahawa kematian saya sudah tiba dan nyawa pun diambil…YA ALLAH…..

Ketika ini di dalam mimpi itu saya merasa seolah2 saya diambil nyawa. Setelah hilang seketika(mati), saya bagaikan  sedar semula dan melihat saya dikelilingi oleh org2 yang berjubah putih berdiri mengilingi saya. Mereka mghulurkn kpd saya saya pakaian yang lembut dan putih ...seolah sutera….Astarfirullah al Azim..MasyaALLAH…

lepas tu saya dengar suara ma saya panggil..rupanya itu adalah mimpi…masyaALLAH...masa saya tersedar tu, badan saya basah dengan peluh, jantung saya berdebar2 sampai kan saya xdapat bernafas…saya beristirfar banyak2..apakah maksu di sebalik mimpi ni???apakah yg saya takuti selama ini akan menjadi kenyataan???
YA ALLAH ENGKAU MAHA MENGETAHUI APA YG TERSIRAT DI SEBALIK MIMPI INI.AKU MEMOHON PADA MU YA ALLAH AGAR INI ADALAH HANYA SEBUAH MIMPI..AKU BERSYUKUR PADA MU YA ALLAH, ANDAI MASANYA TELAH TIBA, AKU MENERIMANYA DENGAN PENUH REDHA.DARI ENGKAU AKU DATANG DAN KEPADA ENGKAU AKU KEMBALI…
AMIN YA ROBBAL ALAMIN….


Apa yg dimimpikan ini boleh di jadikan iktibar dan membuat saya sedar betapa seksanya saat kematian...Andai kata mimpi saya ini menjadi kenyataan..Maafkan segala salah silap saya selama ini..terkasar bahasa dengan kawan2 semua...Kita tidak mengetahui saat kematian kita, entah esok entah lusa..yang penting sama2 kita bersedia menerima segalanya..kerana ALLAH maha mengetahui...sAperti yg tertulis dalam al Quran, Bismillahirahmanirahim “kerjalah kamu umpama kamu ingin hidum seribu tahun, ibadat lah kamu umpama kamu akan menemui kematian esok hari”..masyaALLAH...dengan mimpi ini dapat menyedarkan saya betapa selama ini saya terlalai pada NYA yg menjadikan saya, dan memberi peluang pd saya menikmati hidup di dunia ini. Dunia ini hanya lah tempat untuk kita mencari bekal kehidupan yang hakiki di akhirat nanti..InsyaALLAH..Astarfirullah al azim....
Segala yg baik datangnya dr ALLAH,yg lemah dr diri saya sendiri..

| edit post
Reactions: 
0 Responses
  • About Me

    My photo
    Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
    IKMAL HISHAM?? Aku simple person..happening..kelakar..low profile..tp dalam kerja aku penting kan disiplin&kepuasan..life must enjoy..
    There was an error in this gadget
    There was an error in this gadget

    Followers